Spausdinti

Įžanga

Tiesa pasakius, net neplanavau pirkti jokio RC „offroud“ modelio, bet gavęs žinių, kad HPI pradėjo gaminti kažkokį labai įdomų galu varomą sunkvežimuką susidomėjau, netrukus suidomėjimas pavirto tuom, kad iš lietuvos HPI atstovo buvop nupirktas oranžinis Blitz'as iš pirmos partijos, be radio aparatūros tik su standartiniu varikliu. Kodėl pasirinkimas krito ant galu varomo Blitz'o? Ogi todėl, kad ir durnam aišku kad galu varomos mašinos geriausios :-), antra visi kiti bekelės modeliai manęs netraukė, nes visi jie atrodo kvailai - arba monstrai su didžiuliais ratais, kurie išsipučia, kaip balionai vos atitrūkę nuo žemės ir ant kas antor posūkio virsta, arba panašūs į pikapus ant kurių užlipo godzila ir jų ratai išsprogo lyg kokios akys iššokusios iš orbitų :-), o Blitz'as atrodo taip kaip ir turi atrodyti bekelės automobilis (čia aišku mano asmeninė nuomonė). Žodžiu taip aš pirmą kartą sužinojau, kas tas Short Course truc'as, tiesa pasakius Blitz'o dizainas mano nuomone toli gražu nėra gražiausias iš visų Short Course truck'ų, bet kadangi kaina buvo labai gera į kitus nežiūrėjau, bet gana lyrikos pereiman prie apžvalgos :-).

Pirmas įspūdis

Didelis, kadangi Blitz'as laikomas 1/10 mastelio modeliu, jis palyginus su 1/10 mastelio gatviniais modeliais atrodo didelis. Antras dalykas, kas krito tai labai teisinga komponuotė viskas sudėliotai taip, kad geriau nelabai sugalvosi, trečias dalykas - guminiai purvasargiai :-), tiesa aš niekaip nesuprantu kam juos reikėjo dėti jei jie nei velnio nedengia ratų, o tik jų vidines dalis, matyt dėl grožio, nors paskui pažiūrėjau visi gamintojai taip daro, na tiek to nesikabinėsiu. Kokybė iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip ir kitų čiupinėtų HPI modelių aukštam lygy, nepaisant to, kad beveik visas modelis pagamintas iš plastiko, net tos dalys, kurios gerokai pigesniuose kiniškuose modeliuose būna aliuminės, bet kaip praktika parodė, tai visiškai neturi jokio ryšio su patikimumu.

Pirmieji bandymai

Nesulaukęs, kol ištirps paskutinis sniegas ir išdžius žemė pirmai progai pasitaikius paleidau apžvalgos kaltininką palakstyti. Pirmo pasivažinėjimo įspūdis neblogas, automobilis labai stabilus, važiuoja puikiai, bet nelabai greitai, standartinis kolektorinis variklis tikrai ne stebuklas. Tiesa mano baimė, kad Blitz'as bus nesuvaldomas dėl tik dviejų varomųjų ratų nepasitvirtino, šioje vietoje viskas labai gerai, žodžiu truputį pasivažinėjęs gryžau namo, niekas nelūžo nepaisant kelių gan smarkių smūgių į medį ar kitas nei iš šio nei iš to į trasą iššokusias kliūtis.

Tolimesni bandymai

Kažkur po 10 iškrautų akumuliatorių nusprogo „nuostabusis“ Fire Bolt variklis, jį pakeitus į gatviniame modelyje naudotą Nosram 19 vijų variklį tas prasilaikė, dar 3 akumuliatoriaus iškrovimus. Taip supratau, kad teks nori nenori pirkti bekolektorinę sistemą nes šepetėliai visiškai nesuderinami su greičiu ir ilgaamžiškumu. Nupirkus bekolektorinę sistemą pirmas įspūdis buvo šokas - automobiliukas nustojo važiuoti, tik suko saules, su standartinėmis padangomis buvo įmanoma važiuoti tik per asfaltą. Netrukus gavau HPI ATTK padangas, tiesa tik dvi - galui, Blitz'as pradėjo važiuoti, na tiksliau ne važiuoti, o žemai skristi :-), supratau, kad norint linksmai praleisti laiką nereikia jokių alkoholinių gėrimų užtenka teisingo modelio. Vėliau nusipirkau porą dviejų celių LiPo akumuliatorių, greitis dar išaugo, bet su naujomis padangomis automobilis važiavo labai gerai ir per žolytę ir per klietą gruntą ir birų smėlį, va jame daugiausia ir buvo praleidžiama laiko.

 Patikimumas

 Besilinksminant praėjo pirmas mano Blitz'o sezonas, kurio metu jis buvo daug kartų daužomas į viską kas pasitaikė kelyje, skraidinamas, per įvairiausio plauko tramplynus ir kitas kliūtis, išoriškai po sezono apart vietomis apskilinėjusio kėbulo nebuvo jokių lūžių, aišku dugnas paraižytas, bet toks jau bekelės automobilių likimas. Žiemą profilaktiškai išardžius buvo rasta viena lūžusi detalė - subyrėjęs vienas diferencialo guolis :-). Taigi viso sezono negailestingo naudojimo pasekmės, kelis litus kainuojančio guolio praradimas. Tiesa išbėgu truputukas tepalų iš amortizatorių, bei iš diferencialo, kuriame pakeičiau sandarinančias gumas, bei tepalus, kurie vis tiek po truputuką sunkiasi, tas aiškiai matosi pasivažinėjus, nes aplink diferencialą visada aplimpa smėlio. Dabar Blitz'as dirba natrą sezoną, kol kas be jokių lūžių ar kitų netikėtumų.

Išvados

Taigi apibendrinant HPI Blitz superlinksmas automobilis, tiesa aš jį naudoju tik savo malonumui, jokiose varžybose nedalyvauju. Taip pat jis yra ypatingai patikimas, nepaisant to kad pažįstu žmones, kurie sako, jog HPI automodeliai yra išpūstai giriami, nors nėra patikimi, bet tai visiškai nepasitvirtino. Jei kalbant populiariai, tai HPI Blitz ypač, tiksliau būtinai su galinga bekolektorine sistema yra „Highly recommended“.